سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حذف آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و نحوه ورود به مدارس تیزهوشان 97

سوالی که این روزها متقاضیان تحصیل در مدارس سمپاد (مدارس تیزهوشان) را مشغول نموده است حذف آزمون تیزهوشان پایه هفتم است و اینکه آیا واقعا این آزمون حذف گردیده است؟ در این مقاله به شرح مسئله حدف آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و نحوه ورود به مدارس تیزهوشان سال 97 می پردازیم. برای اطلاع از قانون جدید ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید

.متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان یا سمپاد برای اطلاع از شرایط دقیق ورود به مدارس تیزهوشان، می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

حدف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 97

مطابق آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با حذف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 97، از سوی وزرات آموزش و پرورش و بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی، استفاده از کتب کمک آموزشی و ورود موسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند همگی ممنوع اعلام شد. همچنین پس از این آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برگزار نخواهد شد. با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و اهدافی که برای دوره ابتدایی مبنی بر محور بودن جریان تربیت در کلیه فعالیت های آموزش و پرورش مشخص شده، در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد در دوره ابتدایی این جریان مهم تحت الشعاع هیچ امر دیگری قرار نگیرد و کلیه عواملی که باعث می‌شوند تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت دهد و به یکسری آزمون های تستی تقلیل یابد و محورهای اساسی یاد شده از جمله مهارت آموزی، شاداب بودن و نشاط داشتن دانش آموزان حفظ گردد و این مسئله ای بسیار مهم و جدی می باشد که از سوی وزراتت آموزش و پرورش قابل چشم پوشی نمی باشد. آزمون نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات مخربی روی دوره ابتدایی داشت و به گفته والدین دانش آموزان این موضوع بسیار استرس زا و هزینه بر بوده است و خانواده هایی که از توانایی مالی کافی برخوردار نبودند نمی توانستند شرایط مناسب برای قبولی فرزندانشان در مدارس تیزهوشان را فراهم نمایند و این موضوع فشار و ناراحتی بسیاری برای این دانش آموزان و والدینشان ایجاد نموده بود. ثبت نام در پایه ششم به هفتم تیزهوشان نیز براساس شرایط ذیل انجام می شود:

 

ثبت نام در پایه ششم به هفتم تیزهوشان

حدف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 97

سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد ششم به هفتم

تیزهوشان

ضرر و زیان آزمون مدارس تیزهوشان

نحوه ورود به مدارس سمپاد یا تیزهوشان در سال 97

وضعیت تحصیل دانش آموزان کنونی مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

ضرر و زیان آزمون مدارس تیزهوشان

مطابق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هرساله 250 هزار داوطلب شرکت می‌کنند که فقط 15 هزار دانش‌آموز پذیرش می‌شود یعنی از هر 17 دانش‌آموز شرکت‌کننده فقط یک نفر پذیرش می‌شود و همین موضوع آسیب بسیاری به دانش‌آموز می‌زند. یکی از بزرگترین استرس ها و آسیب های این آزمون این بود که در بدو ورود به مدرسه با دانش‌آموز 6ساله مصاحبه‌ می نمایند و دانش‌آموزانی را که از هرجهت مرفه هستند و می‌توانند شهریه بپردازند جذب می نمودند و در واقع این آزمون راهی برای ورود دانش آموزان مرفه به مدارس مجهز بود. همچنین در مدارس خاص برنامه‌های آموزشی چند سال برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود، وقتی دانش‌آموز مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشت برای ورود به پایه بعدی دوباره آزمون برگزار می نمودند و دانش آموزانی که نمرات لازم را به دست نمی‌آورند از مدرسه جدا می شدند و جایگزین آنها را به اسم جذب بین پایه و بین دوره از بین دانش آموزان دیگر می گیرند. برخی دانش‌آموزان افسرده و گوشه گیر می شدند زیرا تصورشان این بود که استعداد لازم را برای ماندن در این مدارس نداشتند و این خلاف اصل پرورش است. به همین دلیل تدابیر جدیدی برای حل این مشکل ارائه شده است که یکی از این تدابیر تاثیر  سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد ششم به هفتم تیزهوشان است.

متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان یا سمپاد برای اطلاع از شرایط دقیق ورود به مدارس تیزهوشان، می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

لینک مطالب مرتبط به تیزهوشان:

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان 97-98

آزمون تیزهوشان 97-98

حذف آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و نحوه ورود به مدارس تیزهوشان 97

سایت ثبت نام تیزهوشان azmoon.medu.ir

طرح شهاب | طرح شهاب چیست ؟ جایگزین مدارس تیزهوشان

سوالات و پاسخنامه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97-98

ظرفیت پذیرش تیزهوشان 97-98

نرم افزار تخمین رتبه قبولی آزمون تیزهوشان

نحوه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 97-98

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97-98

پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان 97-98

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97-98

منابع آزمون تیزهوشان 97-98

برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 97-98

شهریه مدرسه تیزهوشان 97-98

توصیه هایی به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان 97-98

اعلام نتایج تیزهوشان 97-98

اعتراض به نتایج تیزهوشان 97-98

سوالات آزمون تیزهوشان 97-98

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 97-98

شرایط ثبت نام تیزهوشان 97-98

ویژگی های دانش آموزان تیزهوش

 

 

منبع:حذف آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و نحوه ورود به مدارس تیزهوشان 97

جهت مشاوره در زمینه حذف آزمون ورودی تیزهوشان هفتم و نحوه ورود به مدارس تیزهوشان 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 1611 907 909 تماس بگیرید

 

شماره تماس از خطوط همراه اول 99225595

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل